Інтегрований урок з інформатики та математики
Інтегрований урок з інформатики та математики
Тема: програмне середовище Скретч; координатна площина.
Мета:
Дидактична: повторення алгоритму побудови точок на координатній
площині, знаходження точок за координатами; узагальнення і систематизація
знань, умінь; відпрацювання навиків розв’язування задач на побудову точок на
координатній площині та поєднання цих навичок з вмінням працювати в
програмному середовищі Скретч;
Виховна: виховувати взаємоповагу, здорове суперництво,
акуратність в записах, працьовитість, інтерес до інформатики і математичних
знань, виховувати уміння вислухати інших, виховувати активність, акуратність,
дисциплінованість, самокритичність, самостійність (самостійно працювати з
дидактичними завданнями);
корекційно-розвиваюча: формувати самостійність у практичній діяльності при набуванні графічних навичок; розвивати пізнавальну діяльність, мовний розвиток (називати приклади, пояснювати хід практичних дій), сенсоматорний розвиток (виконувати всі дії, необхідні в досягненні результату); розвивати зорово-слухову пам’ять, увагу, логічне мислення розвивати уміння орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, кмітливість, навички творчої роботи, комунікативні і соціальні компетенції; розвивати навички раціонального використовування часу.
Тип уроку: комбінований: систематизація і узагальнення знань, умінь учнів.
Вид уроку: інтегрований урок інформатики з математикою
Обладнання: комп'ютер, презентація,
кросворди, ребуси, портрет Рене Декарта, вислів на екрані:
«Мислю, отже існую».
Очікувані результати: учні
використовують засвоєні поняття з інформатики та математики, терміни під час
побудови проектів в програмному середовищі Скретч, розвиток умінь і навичок
знаходити проміжні (складені) етапи побудови точок, розвиток навичок
знаходження точок за їх координатами і уміння аналізувати вивчений матеріал.
ХІД
УРОКУ.
І. Організаційна
частина. (слайди 1-3) – 1 хв
Сьогодні ми поринемо у чудовий, незвичайний світ наук, які зачаровують, дивують, манять. Наук, які оточені містикою, магією. Звичайно, це математика та не менш цікава наука - інформатика.
Девіз уроку :
«Серце і душу в роботу вклади,
кожну
хвилину на уроці бережи».
II. Актуалізація опорних знань
Питання вчителя: (слайди 4-7) – 5 хв
- Що вам відомо про Декарта?
Учні повідомляють факти з життя і діяльності Рене Декарта, інформацію про які
вони здобули самостійно, готуючись до уроку, за планом:
1) Коли і де народився?
2) В якій сім’ї виховувався?
3) Основні напрямки діяльності?
4) Чим видатний, як вчений?
5) В якій країні жив і працював, коли помер?
Учитель коротко повідомляє (або підсумовує), що латинізоване ім’я Рене Декарта
– це Картезій, який крім того, що був математиком, ще був і видатним філософом,
засновником і ідеологом такого напрямку в філософії як картезіанство, основною
ідеєю якого було декартівське: «Мислю – отже існую». З усіх особливостей
людської душі Декарт на перше місце ставив волю та пам'ять. Як філософ Декарт
вважав, що усі істини підлягають сумніву, окрім математичних. Математичні
істини – досконало достовірні, тому що витікають із природи самого інтелекту.
Як ми вже з вами згадували багато чому в розвитку та удосконаленню математичних
знань ми завдячуємо Декарту: це і запис степеню ,і позначення змінних ( х, у, z
…), коефіцієнтів (а, в, с.. ), але основним досягненням Декарта є створений ним
метод координат, зокрема система координат, яку ми зараз називаємо
декартовою.
Тож повернемося до декартової системи координат і згадаємо де у повсякденному
житті використовується система координат?
- шахи;
- географічні координати;
- гра «Морський бій» і т.і.
Виконання узагальнюючого завдання на
визначення координат точок «Знайди помилку» - (слайд 8) – 2 хв
Фронтальна робота з класом:
1)
Бліц-опитування за технологією
«Мікрофон» (слайди
9-11 – 3 хв)
Вставте пропущені слова
1. Як називається координата точки по осі х?
2. прямі Ох та Оу утворюють … координат (систему);
3. Як називається координата точки по осі
х?
4. Скільки точок задає на координатній
площині пара чисел? (одну).
5. Скільки
потрібно точок для побудови лінійної функції?
6. Як
знайти координату точки перетину двох функцій?
Після фронтальної перевірки виконання
завдання пропонується розшифрувати
слово, для чого потрібно визначити букви, які позначають точки з координатами:
(слайд 12 - 6 хв)
Учні записують букви, які визначають за координатами:
|
(-3;8) |
(4;-5) |
(-8;-3) |
(5;6) |
(-4;-6) |
(-7;5) |
На дошці та в зошитах записано: слово СКРЕТЧ.
Учні повторюють теоретичний матеріал по
даній темі з інформатики: (слайди 13-14) – 2 хв
·
Переглянути процес виконання
програми на комп’ютері деяким виконавцем, що має свою систему команд, і її
результат можна в середовищі виконання алгоритму.
·
Середовище виконання алгоритму — це спеціальна програма, яка дає змогу створювати і виконувати
алгоритми для обраних виконавців з визначеною системою команд на комп’ютері.
·
Прикладом комп'ютерного середовища
виконання алгоритмів є програмне середовище Скретч.
Учні розв'язують кросворд по основним
поняттям програмного середовища Скретч (слайд 15 – 5 хв) та ребус по темі
програмне середовище (слайд 16 – 3 хв)
Учні узагальнюють знання, отримані при вивченні
програмного середовища Скретч (слайд 17-18 – 1 хв)
·
·
При складанні проектів, що
передбачають рух об'єктів на сцені, слід ураховувати розміри сцени та значення
параметрів, що вказують на позицію об'єкта.
IІІ. Формулювання завдань уроку; мотивація навчальної
діяльності
Формулювання разом із учнями завдань уроку. Мотивація
навчальної діяльності. Зверніть
увагу на епіграф нашого уроку. Щоб зробити дивовижне,
Потрібно багато років,
Щоб здивуватися,
Достатньо однієї хвилини
К.Гельвецій
Сьогодні ми будемо
доводити, що математика – це не суха наука, що з її допомогою та з допомогою знань, отриманих
на уроках інформатики можна створити дещо цікаве.
Учням пропонується виконати завдання на
комп’ютерах – створити проект, в якому засобами програмного середовища Скретч
виконавець pencil будує графіки функцій y=180x-100
та y=-120x+200 та знаходить точку їх перетину.
Учні повторюють
правила безпечної роботи за комп’ютером (слайд 19-28 – 3 хв)
Фізхвилинка для очей (слайд 30-31 – 3
хв)
ІV. Удосконалення знань, умінь і навичок.
Ми сьогодні з вами старанно виконували
завдання, плідно працювали, кожен вніс свою краплинку знань математичного
пізнання. Наша праця перейшла в творчість. Так і в математиці та
інформатиці, щоб досягти успіху треба
творчо, плідно трудитись. А ці якості
вам притаманні, тому що в наших
традиціях саме вони й передаються з покоління в покоління.
VІ. Підсумок уроку
Які теми ми сьогодні повторювали та опрацьовували?
«У математиці є своя краса, як у живописі й поезії». За допомогою координатних точок ми виконували проект в програмному середовищі Scratch .
Учитель. Відгадайте загадку: На базарі їх не купиш,
На дорозі не знайдеш,
Їх
не зважиш на терезах,
І ціни не підбереш.
( Знання)
VІІ. Рефлексійно-оцінювальний етап (слайд 32 – 0,5 хв)
Як ви оцінюєте свою
роботу на уроці? (Діти підводять підсумки своєї роботи на уроці)
Що ви візьмете із
собою з уроку?
VIІІ. Домашнє
завдання (слайд 33 – 0,5 хв)
Щоб вміти творити
прекрасне, потрібно багато знати, відчувати, працювати. От і сьогодні ви добре попрацювали, а тому досягли
певного успіху. Щоб закріпити ваші
знання і вміння з теми, потрібно виконати домашнє завдання.
Домашня робота. Задайте
прямокутну систему координат в середовищі Скретч, обравши фон xy-grid, та
напишіть скрипт, використавши в ньому
послідовно задані точки. Запустіть програму на виконання. Що отримали?
1. (-70;0);
(-50;20); (70;20); (95;50); (105;50); (105;10); (90;0); (-70;0).
2. (-70;0);
(0;20); (50;60); (70;60); (40;20).
3. (0;10);
(40;10); (80;-30); (60:-30); (0;10).
Немає коментарів:
Дописати коментар